چگونه پیتزای سالم را در خانه تهیه می کنید؟

۱۴۰۰/۱۰/۸

پیتزا غذای مورد علاقه بسیاری است که علاوه بر خوشمزه بودن و لذت بردن از آن، می توان آن را در منزل تهیه کرد و یا به صورت آماده خریداری کرد. اما آیا پیتزا برای سلامتی مضر است؟ آیا می توان پیتزای سالم تهیه کرد؟ آیا پیتزا برای سلامتی مضر است؟
آیا پیتزا ناسالم است؟ خوب، اگر در مورد پیتزای معمولی صحبت می کنیم، پاسخ مثبت است، زیرا به دلیل کربوهیدرات های تصفیه شده، چربی ها و سدیم بالایی که دارد، یک فست فود محسوب می شود. این غذا از خمیر پیتزا تهیه شده با آرد تصفیه شده و فاقد فیبر، ویتامین یا مواد معدنی است. خوردن آرد تصفیه شده چربی شکم احشایی را افزایش می دهد و شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی و حتی سرطان سینه قرار می دهد.

پنیر موجود در پیتزا نیز سرشار از چربی اشباع است که خطر ابتلا به کلسترول بالا و بیماری قلبی را افزایش می دهد و افزودن گوشت به پیتزا نیز چربی اشباع شده را افزایش می دهد. مصرف زیاد غذاهای غنی از چربی اشباع شده می تواند منجر به اعتیاد شود که منجر به عادات ناسالم بیشتر می شود. پیتزا همچنین سرشار از سدیم است که مصرف زیاد آن می تواند مضر باشد.

اگرچه رویه‌ای سالم دارد، اما اکثر موادی که برای تهیه پیتزا استفاده می‌شوند، دارای چربی‌های اشباع شده و سدیم بالایی هستند که در صورت مصرف زیاد آن‌ها را ناسالم می‌کند.

مانند بسیاری از غذاهای فرآوری شده، پیتزا نیز می تواند حاوی مواد ناسالم مانند مواد نگهدارنده، رنگ ها و شکر باشد. به همین دلیل است که در حالی که یک تکه فست فود یا پیتزای منجمد بی ضرر است، خوردن منظم آن می تواند منجر به افزایش وزن و افزایش احتمال ابتلا به بیماری های مزمن شود.

درست کردن پیتزای سالم
وقتی پیتزای یخ‌زده یا منجمد می‌خرید، هیچ کنترلی روی موادی که برای تهیه پیتزا استفاده می‌شود ندارید. بنابراین برای یک وعده غذایی سالم باید پیتزای خود را درست کنید. درست کردن پیتزا به شما انعطاف پذیری بیشتری در تصمیم گیری در مورد آن می دهد و به شما این فرصت را می دهد که مواد تازه و سالمی را انتخاب کنید که ارزش غذایی خوبی دارند.

و برای خمیر پیتزا، به دنبال خمیری باشید که فاقد گلوتن، تخم مرغ، سویا، آجیل درختی و بدون مواد GMO باشد.

در مورد سس پیتزای سالم، به سراغ سس ارگانیک بروید. لیست مواد تشکیل دهنده این سس شامل سبزیجات، مخمر تغذیه ای، سیر، نمک و آبلیمو می باشد. این تضمین می کند که هر وعده غذایی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را به شما می دهد و بدون هیچ افزودنی می باشد، نگهدارنده یا شکر طبیعی ندارد و این سس پیتزای ارگانیک را به یک غذای ضروری تبدیل می کند.
..